середу, 19 квітня 2017 р.

ОЗНАКИ ЛЮДИНИ З ПАСИВНО-АГРЕСИВНОЮ ПОВЕДІНКОЮ

Результат пошуку зображень за запитом "пасивний агресор фото"
Слово «агресія» в нашому розумінні забарвлене в темні тони - воно означає деструктивну, шкідливу поведінку, що йде врозріз із загальноприйнятими нормами людського суспільства. Разом з тим, не забуватимемо, що не всяка агресія руйнівна: ми проявляємо здорову агресію, коли захищаємо свої кордони і говоримо комусь тверде «ні», або коли відстоюємо свої права.

Явну агресію - будь вона здоровою чи насильницькою - завжди видно. Але є вид агресії, який не так просто розпізнати. Це - пасивна агресія. Людина начебто нічого «такого» не робить, не кричить, не нападає, не виходить за межі соціально прийнятної поведінки, «дотримується пристойності». Але часто після спілкування з нею вас трясе від обурення і злості, а потім - від безсилля. Ось кілька ознак людини з пасивно-агресивною поведінкою.

1. Вона не виконує своїх обіцянок

Киває, погоджується, але в результаті нічого не робить, тягне, зволікає з виконанням того, про що ви з нею домовилися, «забуває» про домовленості, саботує начебто прийняті спільно рішення, а якщо і виконує, то повільно, знехотя, погано і в найостанніший момент, знаходячи найрізноманітніші відмовки і висловлюючи невдоволення.

Така людина може не з'явитися (або сильно запізнитися) на важливу зустріч, коли ви на неї розраховували, не надати потрібні вам документи.

Тут дуже важливо все-таки не записувати будь-яку людину, яка забула про свою обіцянку, в пасивні агресори. З кожним може трапитися. Є люди, що витають в хмарах, на своїй хвилі, є ті, хто в принципі дуже вільно звільняється до своїх обіцянок ( «моє слово, хочу - даю, хочу - беру назад»).

Людина з пасивно-агресивною поведінкою поводиться так постійно, пручається проханням, бойкотує домовленості, але при цьому всіма способами уникає прямої конфронтації. Вона не буде відкрито заперечувати і сперечатися. Її «агресія» - це впертість, «забудькуватість», затягування і неефективність.

2. Вона не висловлює свою позицію чітко

Ніколи не говорить ясно і прямо, чого хоче, йде від обговорення проблеми або прояснення ситуації, не пояснює, що не так. Начебто зворотний зв'язок є, але його немає.

- Може сходимо в кіно?
- Як скажеш.
- Ти не хочеш?
- Мені все одно.
- У тебе поганий настрій?
- Може бути.
- Я тебе образила)?
- Тобі здається.
- Я можу чимось тобі допомогти?
- Не знаю. Навряд чи.
- Ну, давай вдома залишимося.
- Роби як хочеш.

3. Вона суперечлива у своїх посланнях і сигналах

Журиться «ми мало проводимо часу разом», але норовить кожен раз вислизнути з дому. Мовчить, хмуриться, ховає погляд і при цьому «а хіба щось не так? все нормально!". Зітхає, скаржиться і тут же «ну тепер-то вже все, не треба мені всього цього». Може демонстративно переробляти щойно закінчену вами роботу, показуючи, що ви не впоралися, хоча на словах - «ні-ні, я просто хочу тобі допомогти».

Чому вона так?

Усередині людини з постійною пасивно-агресивною поведінкою стоїть заборона на відкрите вираження своїх негативних почуттів - злості, гніву, невдоволення, роздратування. Плюс люди навколо сприймаються нею як несправедливі, невдячні, вимогливі мучителі, які від неї весь час щось хочуть. Але вона не може сказати їм «ні». Це «ні» виражається пасивним способом - через прихований, непрямий опір. Замість явної, зримої незгоди в хід йде техніка тихого саботажу.

Така людина кивне, але робити не буде (або зробить по-своєму), буде затягувати, «забувати» і ігнорувати звернення до неї. Буде вперто противитися ваших прохань, але сама нічого конструктивного не запропонує. Співпраці з вами не буде. Буде безмовна підпільна боротьба.

Як взаємодіяти з пасивним агресором?

1. Реагуйте відкрито: «Я злюся, коли ти обіцяєш сходити з дитиною кудись, а в останній момент відмовляєшся, посилаючись на більш важливі справи. Будь ласка, обіцяй тільки те, що ти можеш виконати».

Або: «Зінаїда Павлівна, ми начебто домовилися з вами не давати малюкові солодке, а з'ясовується, що наша домовленість не виконується. Поясніть, навіщо ви це робите, я хочу зрозуміти».

Подальший розвиток подій залежить від того, що вам дадуть відповідь. У будь-якому випадку, покажіть, що ви готові до діалогу. Розмовляючи з пасивним агресором, важливо говорити про свої почуття і бажання прямо: «мені неприємно», «мені не подобається», «мені шкода», «я злюся», «я хочу», «я пропоную». І питати його в лоб: «Чого ти хочеш? Що ти плануєш робити? Якщо ти не хочеш робити те, про що ми домовляємося, просто скажи, будемо шукати рішення, яке влаштує всіх».

2. Якщо у вас є бажання, можливість і ресурси - спокійно, але твердо наполягайте на виконанні того, що людина, яка веде себе пасивно-агресивним способом, вам обіцяла. Це досить енерговитратний захід. Для цього, на жаль, доведеться стояти у неї над душею або постійно нагадувати про обіцянку. Корисно при цьому домовлятися про терміни: «Добре, скажи мені, коли все згорілі лампочки будуть замінені. Назви день і годину».

3. Якщо ваш візаві продовжує свою лінію поведінки - зволікає, не робить, що обіцяв, пручається, саботує - і не йде на співпрацю, робіть висновки: ви не можете на нього розраховувати і покластися, така людина ненадійна. Не беріть його частину відповідальності на себе. Організуйте своє життя так, щоб розчарування від взаємодії з ним було менше.

P.S .: одна жінка навела приклад поведінки героя статті: «Читала як ніби про себе. Дуже переживала, що колишній чоловік не виконував своїх обіцянок, а я все чекала, що зміниться. Навіть у дрібницях ніколи не поступався. Кажу, наприклад: «Пилосос не працює, давай новий купимо?» «Ні, цей можна полагодити», - відповідає. «Ну так полагодь!» - Не вгамовувався я. «Що ти мене пиляєш? Полагоджу, коли настрій буде!». Минуло кілька місяців - натхнення його так і не відвідало. Дріб'язкове питання - могла б і сама купити, але так образиться ... »

Автор: Ірина Чеснова, психолог.

1 коментар:

  1. Моє свідчення Привіт всім. Я тут, щоб засвідчити, як я отримав позику від містера Бенджаміна після того, як я кілька разів звертався до різних кредиторів, які обіцяли допомогти, але вони мені ніколи не дали позику. Поки мій друг не познайомив мене з містером Бенджаміном Лі, пообіцяв мені допомогти, і справді він зробив так, як обіцяв без будь-якої форми зволікання. Я ніколи не думав, що є ще надійні кредитори, поки я не зустрівся з містером Бенджаміном Лі, який справді допомагав позика і змінила мою переконання. Я не знаю, чи потребуєте ви якимось чином справжнього та термінового кредиту. Будьте вільні зв’язатися з містером Бенджаміном через WhatsApp + 1-989-394-3740 та його електронну пошту: lfdsloans@outlook.com дякую.

    ВідповістиВидалити