четвер, 14 січня 2021 р.

Притча про Майстра і Чашку


 Жив на світі юнак, якому подобалися всілякі старовинні дрібнички, і він мандрував по світу в пошуках незвичайних штучок, які знаходив у крамницях лахмітників. Ось одного разу в далекій незнайомій країні набрів він на антикварний магазинчик, де знайшов стару чайну чашку. 

Юнак взяв в руки знахідку і став розглядати її, як раптом чашка заговорила з ним: «Мій дорогий мандрівник, я не завжди була чашкою. Були часи, коли безглуздість була єдиною моїм розвагою. Я була просто шматком червоної глини. Тисячі років лежала я в землі. Переді мною проносилися століття, люди воювали і укладали мир, зароджувалися і гинули цивілізації. Раптом прийшов мій майстер. Він підняв мене, відніс в майстерню, кинув на дерев'яний стіл і став м'яти і катати мене. Знову і знову він встромляв свої пальці в мене, поки я не закричала: - Досить! Залиш мене в спокої! Було дуже боляче, але він лише посміхнувся і, похитавши головою, промовив: - Ще не час. 

Потім він кинув мене на гончарний круг, і світ закрутився переді мною так швидко, що злився в суцільний туман.
 - Що ти робиш ... - прошепотіла я. - Мені погано, зупини цей кошмар. Але майстер лише розуміюче зітхнув і тихо сказав:
 - Ще не час, - продовжуючи крутити коло і надавати мені форму. А потім він обережно поставив мене в піч. Я не знала, що на світі існує така спека. Я кричала і намагалася відкрити пічні дверцята. 
- Тут спекотніше, ніж у пеклі! - кричала я - Я згорю дотла! Випусти мене швидше! Але через віконце в грубці я бачила, як майстер дивився на мене, і губи його повторювали: - Ще не час. 
 
І ось, коли мені здалося, що настає моя остання хвилина, дверцята відчинилися. Майстер обережно виніс мене з печі і поставив на полицю, де я зітхнула вільно. Як добре, коли тебе, нарешті, залишили в спокої. Але це був не кінець. 

Як тільки я схаменулася, майстер зняв мене з полиці, уважно подивився і струсив пил. Він збирався розфарбувати мене і покрити лаком. Його отруйні випаровування огорнули мене, і я вже було стала втрачати свідомість: - Будь ласка, змилуйся надо мною! Невже тобі мене не шкода? Будь ласка, дай мені спокій, будь ласка, не треба! - стогнала я. Але майстер лише похитав головою і сказав, як завжди: - Ще не час. 

Закінчивши наносити лак, він знову поставив мене в піч, на цей раз там було набагато спекотніше, ніж у перший раз. Я зрозуміла відразу - це моя смерть. Я благала його, просила, погрожувала, кричала. Під кінець я заплакала, але сліз не було, навіть вогненних. Я зрозуміла, що живу останню мить свого життя, сил більше не було. Як раптом в останню секунду, вже падаючи в чорну безодню небуття, я відчула, як руки майстра беруть мене і витягують з печі. Він знову поставив мене на полицю, де я охолола і стала чекати. 

Через годину майстер повернувся, підійшов до мене і поставив переді мною дзеркало. - Поглянь на себе, - сказав він. Те, що я побачила в дзеркалі, було таким чудовим, що я вигукнула: - Це не я! Це не могло бути мною ... 

Це було так красиво, неймовірно красиво! Тоді я почула повні співчуття слова майстра: - Це те, чим ти повинна була стати. Я бачив, як тобі було боляче, коли я розкочував тебе, обпалю. Але мені потрібно було вигнати повітря, інакше б ти швидко розкололася. Я знав, що отруйні випаровування лаку були нестерпні для тебе, але без цього твоє життя залишилася б таким же сірим, як було до цього, а сама ти залишилася б такою ж слабкою. 

Я знав, що піч буде найтяжчим випробуванням, але без цієї тяготи життя легко зламало б тебе. Повір мені, все це я робив для твого блага. Тепер ти перетворилася на чудову чашку, яку я і уявляв собі, коли побачив той шматочок глини, яким ти була до цього. Тепер ти постала в новій якості. 

Чашка закінчила свою розповідь, і з її блискучого обідка скотилася сльоза вдячності. Юнак заплатив господареві і взяв чашку з собою. Розповідь чашки стала дороговказною зіркою в його житті. І коли доля відверталася від нього і йому хотілося крикнути: «Досить! Досить!», - він згадував слова майстра: «Ще не час». Згодом юнак зрозумів, що всі перипетії долі вели лише до одного - щоб він став дорогим слугою Господа, як того і хотів Господь. Щоб він зробив себе прекрасною чашкою з того шматочка глини, яким він прийшов у всесвіт. 

Ви пришли сюди пройти свій шлях чашки, пробудити в собі світло і стати кращою версією себе. 


 "Я знаю, що таке життя по істині Творця. Я знаю, як насолоджуватися життям по істині Творця. Я знаю, як відчувається життя, і насолода життям. Я знаю, як проживати життя з насолодою, задоволенням і радістю. І що це безпечно, можливо і вже проявлено в моєму житті.  Насолоджуйтесь своїм життям, і його проявом в легкості, радості і пишності".  Alina Krylova


Немає коментарів:

Дописати коментар